Page 14 - קול הלב 2 – כוחה של חמלה
P. 14

‫מדיטציה‬
                                                                         ‫העלמספוירת‬
                                                                         ‫הטיבטית‬

                                                                               ‫מאת לובסנג קלסנג‬

‫השגת רוגע היא רק תוצר נלווה למדיטציה‪ ,‬שמטרתה העמוקה יותר‬
                   ‫היא לשחרר מסבל או במלים אחרות להגיע להארה‪.‬‬

‫ותרגול מדיטציה על שיטותיו השונות קנה לו שם טוב ופרסום‬                    ‫בטקסט הנקרא ‘התמצית של דרך האמצע’ (‪Madhyamaka-‬‬
                                                                    ‫רב‪.‬‬  ‫‪ )hrdaya-karika‬מאת ‪ Bhavaviveka‬יש פסוק שאומר‪“ :‬את‬
                                                                         ‫הפיל התועה של תודעתך קשור היטב לעמוד של האובייקט‬
‫גם אני‪ ,‬במשך שנים רבות חיפשתי להירגע ולהרגיש מחובר‬                       ‫באמצעות חבל חזק של זכירה‪ ,‬ולבסוף תפוס עליו פיקוד‬
‫לעצמי‪ ,‬לעולם‪ ,‬לאנשים‪ ,‬ותיירתי במחוזות רוחניים שונים‬
‫ומגוונים‪ ,‬במטרה להגיע אל האושר הנכסף‪ .‬תיירתי‪ ,‬ניסיתי‬                                                    ‫באמצעות וו הברזל של חוכמתך”‪.‬‬
‫והתנסיתי‪ ,‬אבל בכל פעם נחלתי אכזבה‪ .‬משהו לא עבד שם‬
                                                                         ‫(מתוך תרגום של לאמה דבורה‪-‬הלה לתרשים מיוחד על שלבי‬
                      ‫בשבילי‪ .‬עד שהגעתי ללימוד הבודהיסטי‪.‬‬                ‫המדיטציה שעוצב על ידי קייבג’ה טריג’נג רינפוצ’ה (‪1901-‬‬

‫אין ספק שרוגע‪ ,‬שמחה‪ ,‬קלות‪ ,‬ואפילו בריאות פיזית‬                                                                                          ‫‪.)1981‬‬
‫ומנטאלית הם יתרונות טובים ומועילים בפני עצמם‪ ,‬אבל על פי‬
‫הלימוד הבודהיסטי הם מבטאים אך ורק תוצאות לוואי של תרגול‬                  ‫האדם המערבי הרגיל התוודע אל עולם המדיטציה רק לפני‬
                                                                         ‫כמה עשורים‪ .‬שיטות תרגול שונות הובאו מארצות המזרח על ידי‬
                                                    ‫מדיטטיבי רציני‪.‬‬      ‫מתרגלים‪ ,‬אשר נחשפו ללימודים ממסורות שונות והעבירו את‬
                                                                         ‫חוכמתן הלאה‪ .‬כל אחד מהמורים פיתח גישה או טכניקה שנבעו‬
‫מטרת תרגול מדיטטיבי עמוק על פי המסורת הבודהיסטית‬                         ‫מתוך התנסויותיו ותרגולו האישי‪ .‬במשך הזמן‪ ,‬גם במערב ִהכירו‬
‫הטיבטית‪ ,‬שמתבססת על שיטות מדיטציה שהועברו ממורה‬                          ‫ביתרונותיה של המדיטציה ובהשפעתה המרגיעה על התודעה‪,‬‬
‫לתלמיד בשושלות רציפות במשך מאות ואלפי שנים‪ ,‬היא‬
                                                                                                          ‫‪ 14‬קול הלב | נובמבר ‪2016‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19