Page 44 - קול הלב 2 – כוחה של חמלה
P. 44
חמלה בעסקים
המעבר מגישת Win-Win
להחלפת אני בזולתי
מאת מאיה גליקמן -פריינטא
“הסוד הטמון במשא ומתן מוצלח הוא להחזיק בכל הקלפים ,ואם
זה לא המקרה ,להיראות כאילו אתה מחזיק בהם” .אואן קולפר
“לעולם אל תפתח ראשון את פיך בעת ניהול משא ומתן .דג
הפותח את פיו ,עולה מיד בחכה” .וו .סי .פילדס
“אנשים מתחרים עד נשימתם האחרונה” .מייקל אייזנר
חשב מי שחטף ,הם לא הזהירו אותי, עולם העסקים ,כך מלמדים אותנו בכל בית ספר לניהול,
אז למה לי להזהיר אותם עכשיו?” חוה הוא עולם קשה ,רע ואכזר ,המונע רק מכוחו של דבר אחד –
עשיית רווח .אם נבחן גישות ניהוליות ועסקיות שרווחו בשלושת
אלברשטיין ,הקרקס העשורים האחרונים של המאה העשרים ,נמצא שהקו המוביל
היה השאיפה ליצור אצל הלקוחות והשותפים מצג שווא ,שלפיו
אולם גישה זו עד מהרה טפחה על פני אלו שיישמו אותה הם קיבלו את מה שביקשו ,בעוד שלמעשה ניתן להם להם משהו
הלכה למעשה .היא הביאה לכך שעסקים איבדו במהירות את קהל
לקוחותיהם הפוטנציאליים ,שכן לקוחות שהתאכזבו לא חזרו, אחר.
ומעטים מהם אף טרחו להתלונן .על פי מחקר שערכה Ruby
Newell-Legnerוהתפרסם בספר ,Understanding Customers סוחרי מכוניות ,קבלנים ,מסעדנים ,סוכני נדל”ן ,פרסומאים
רק 4%מהלקוחות המאוכזבים טורחים ליידע את העסק באשר וכמובן פוליטיקאים התגאו ביכולת ליצור תמונה מושלמת
לאכזבתם מן העסקה שבוצעה 91% .מן הלקוחות המאוכזבים והבטחות (מצג שווא) שנועדו למקסם רווח על עסקה נתונה.
לא יחזרו יותר לעשות עסקאות ,וזאת אפילו מבלי להתלונן. התפיסה השלטת הייתה שפראיירים לא מתים ,אלא רק
התנהלות עסקית זו פגעה מאוד בעסק ,שאולי ייצר הכנסות
גדולות בטווח הקצר ,אבל איבד לקוחות קבועים ומרוצים שהם מתחלפים.
שדרת ההצלחה העסקית בכל תחום ,בין אם מסעדנות ,אופנה,
“ומי שנכנס לאוהל ,חטף סטירה אדירה
מכוניות או טלפונים סלולאריים. בפנים ,והוא ברח מהר ולא סיפר דבר
לאחרים .לא יאמינו לי ,לא יאזינו לי,
44קול הלב | נובמבר 2016