Page 44 - קול הלב 2 – כוחה של חמלה
P. 44

‫חמלה בעסקים‬

‫המעבר מגישת ‪Win-Win‬‬
   ‫להחלפת אני בזולתי‬

               ‫מאת מאיה גליקמן ‪ -‬פריינטא‬

‫“הסוד הטמון במשא ומתן מוצלח הוא להחזיק בכל הקלפים‪ ,‬ואם‬
 ‫זה לא המקרה‪ ,‬להיראות כאילו אתה מחזיק בהם”‪ .‬אואן קולפר‬

   ‫“לעולם אל תפתח ראשון את פיך בעת ניהול משא ומתן‪ .‬דג‬
         ‫הפותח את פיו‪ ,‬עולה מיד בחכה”‪ .‬וו‪ .‬סי‪ .‬פילדס‬

     ‫“אנשים מתחרים עד נשימתם האחרונה”‪ .‬מייקל אייזנר‬

‫חשב מי שחטף‪ ,‬הם לא הזהירו אותי‪,‬‬                                  ‫עולם העסקים‪ ,‬כך מלמדים אותנו בכל בית ספר לניהול‪,‬‬
‫אז למה לי להזהיר אותם עכשיו?” חוה‬                                ‫הוא עולם קשה‪ ,‬רע ואכזר‪ ,‬המונע רק מכוחו של דבר אחד –‬
                                                                 ‫עשיית רווח‪ .‬אם נבחן גישות ניהוליות ועסקיות שרווחו בשלושת‬
                                  ‫אלברשטיין‪ ,‬הקרקס‬               ‫העשורים האחרונים של המאה העשרים‪ ,‬נמצא שהקו המוביל‬
                                                                 ‫היה השאיפה ליצור אצל הלקוחות והשותפים מצג שווא‪ ,‬שלפיו‬
‫אולם גישה זו עד מהרה טפחה על פני אלו שיישמו אותה‬                 ‫הם קיבלו את מה שביקשו‪ ,‬בעוד שלמעשה ניתן להם להם משהו‬
‫הלכה למעשה‪ .‬היא הביאה לכך שעסקים איבדו במהירות את קהל‬
‫לקוחותיהם הפוטנציאליים‪ ,‬שכן לקוחות שהתאכזבו לא חזרו‪,‬‬                                                                               ‫אחר‪.‬‬
‫ומעטים מהם אף טרחו להתלונן‪ .‬על פי מחקר שערכה ‪Ruby‬‬
‫‪ Newell-Legner‬והתפרסם בספר ‪,Understanding Customers‬‬              ‫סוחרי מכוניות‪ ,‬קבלנים‪ ,‬מסעדנים‪ ,‬סוכני נדל”ן‪ ,‬פרסומאים‬
‫רק ‪ 4%‬מהלקוחות המאוכזבים טורחים ליידע את העסק באשר‬               ‫וכמובן פוליטיקאים התגאו ביכולת ליצור תמונה מושלמת‬
‫לאכזבתם מן העסקה שבוצעה‪ 91% .‬מן הלקוחות המאוכזבים‬                ‫והבטחות (מצג שווא) שנועדו למקסם רווח על עסקה נתונה‪.‬‬
‫לא יחזרו יותר לעשות עסקאות‪ ,‬וזאת אפילו מבלי להתלונן‪.‬‬             ‫התפיסה השלטת הייתה שפראיירים לא מתים‪ ,‬אלא רק‬
‫התנהלות עסקית זו פגעה מאוד בעסק‪ ,‬שאולי ייצר הכנסות‬
‫גדולות בטווח הקצר‪ ,‬אבל איבד לקוחות קבועים ומרוצים שהם‬                                                                      ‫מתחלפים‪.‬‬
‫שדרת ההצלחה העסקית בכל תחום‪ ,‬בין אם מסעדנות‪ ,‬אופנה‪,‬‬
                                                                 ‫“ומי שנכנס לאוהל‪ ,‬חטף סטירה אדירה‬
                                  ‫מכוניות או טלפונים סלולאריים‪.‬‬  ‫בפנים‪ ,‬והוא ברח מהר ולא סיפר דבר‬
                                                                 ‫לאחרים‪ .‬לא יאמינו לי‪ ,‬לא יאזינו לי‪,‬‬

                                                                                                  ‫‪ 44‬קול הלב | נובמבר ‪2016‬‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49