Page 46 - קול הלב 2 – כוחה של חמלה
P. 46
בשלב הבא -משכללים. קטנה ,ולשם כך היא עורכת בדיקה פנימית של גובה התקציב
שמוקצה לטובת הפרויקט .בשלב המשא ומתן הצדדים יגיעו
דווקא בעיתות משבר ,או ברגעים של כעס ,עוצרים הכול ביניהם לפשרה בנוגע לתמחור ,והחברה הקטנה תרגיש
ומנסים לחשוב“ ,מה היה גורם להם להיות מאושרים?”“ ,איזה שהשיגה את יעדה .למעשה ,גם אם אפשר היה לנצל את כל
עסקה היתה מתאימה להם ביותר?”“ ,מה ישרת את המטרות התקציב ולשלם יותר לחברה הקטנה ,החברה הגדולה תעדיף
שלהם בצורה הטובה ביותר?”. להצטייר כנושאת ונותנת קשוחה.
דוגמה מהעסק שלנו מדוע אנחנו מתיימרים לעשות עסקאות ממקום טוב ,ולמעשה
דואגים קודם כל ובעיקר לעצמנו? בעיקר בגלל מחשבות של
היינו במגעים מול ספק של תוכנה מקצועית לגבי הסכם חסר .התפיסה השגויה היא שישנם מאגרים סופיים של עושר
עבודה משותף ,שלפיו הם יפרסמו אותנו כנותני תמיכה ושירות
לתוכנה ,יתנו לנו אחוזים מכל חוזה חדש ,ואנו בתמורה ,נקיים ואושר ,ושאנחנו מחוייבים לדאוג לעצמנו כי אחרת יחסר.
פגישות שיווק עבור התוכנה עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים.
בסבב הראשון ,כשהגענו מהמקום של “לא לצאת פראיירים”, בעולם אידיאלי ,שני הצדדים יפעלו תמיד ,לא משנה מה כוחם
התמקחנו על גודל הרווח שנקבל ,על הבלעדיות ועל סעיפים וגודלם ,כשהמידע כולו פתוח וזמין ,וההחלטות מתקבלות באמת
אחרים ופעלנו מתוך מחשבה ,איך להגדיל את העסק שלנו
ובתמים לטובת שני הצדדים.
באמצעות החוזה הזה ותו לא.
“אני בדיוק כמוכם ,רק שיניתי אחוז
אחרי כמה שנים ,וקורס ניהול קארמי אחד ,שינינו את הגישה אחד מהמיינד שלי ,ועכשיו אני מאושר
ובדקנו כיצד נוכל לייצר חוזה חדש שיהיה לטובת אותה חברת פי מיליון ממה שהייתי קודם” גשה מייקל
ספק התוכנה .באנו הפעם מכיוון אחר ,איך להועיל להם ולהשקיע
בהצלחה שלהם מתוך הבנה שאלו זרעים להצלחה שלנו בעסק. רואץ’
החוזה היה מוזר לכל הדעות .התחייבנו לשווק אותם כספקי
התוכנה ,וליזום עבורם פגישות עסקיות ככל האפשר ,בעוד מכיוון שאנחנו לא מושלמים ,ומכיוון שאנחנו עדיין לא חיים
שהם מצידם לא התחייבו לשום דבר .בעסקה הראשונה שסגרנו בעולם שכזה ,אפשר לתרגל שיטה בודהיסטית עתיקה הנקראת
עבורם ,לא ציפינו לכלום .שמחנו שהם קיבלו עוד ביזנס ,וקיווינו “החלפת אני בזולתי” (מאת החכם ההודי מאסטר שאנטידווה)
שאולי תצא לנו מזה עבודה בתור נותני שירותים מקצועיים. כדי לזרוע קארמה טובה בעסקים.
מה שיצא בסופו של דבר היה מעניין מאוד .המנכ”ל שלהם “החלפת אני בזולתי” היא גישה לעיסקה קודם כל מתוך
התקשר אלינו והציע “דמי תיווך” .זאת על אף שלא חתמנו על מחשבה על מה שהצד השני רוצה ,ומתוך כוונה לבדוק איך
כלום והוא לא היה מחוייב לכלום .הוא הסביר שהוא עושה זאת אנחנו יכולים לתת לו את זה בצורה מדויקת מבלי להרגיש שזה
כי הוא מבין ,שכדאי לו שגם אנחנו נהיה מרוצים מהעסקאות “בא על חשבוני” .אין מחשבה על רווח גדול עבורי או על כמה
אוכל להרוויח בעסקה ,אלא התמקדות בשאלה “מה המינימום
שנעשה יחדיו ,וכי הוא מעריך מאוד את העבודה שעשינו. שאני צריך לקבל ,כדי שאוכל לעשות את העסקה בהרגשה טובה
בהמשך גם נבטו לנו כמה עבודות עם התוכנה ,והחוזה קיים ובשמחה ,וכדי שהצד השני ירוויח ככל שיותר”.
עד היום .אין סעיף שבו הם מתחייבים לתת לנו דמי תיווך ,ובכל
אם אתמוך בהצלחת אחרים ,זה יתרום ישירות להצלחת
זאת אנו מקבלים בכל פעם דמי טרחה נדיבים ביותר. העסק שלי .ההנחה הזו מתבססת על קארמה .לפי שיטת הניהול
הקארמי ,שאותה מסביר גשה מייקל רואץ’ בכמה מספריו (“להב
ועוד דוגמה היהלום” הוא העיקרי שבהם) ,הקארמה להצלחה היא לתמוך
בשנים האחרונות דאגנו לעזור לאנשים שונים למצוא עבודה, בהצלחה של אחרים.
וניצלנו כל הזדמנות שנקרתה בדרכנו לשדך בין חברות שונות
(מבלי לבקש תמורה כלשהי) .יחסית לעסק שבתחילת דרכו, “אם אתה רוצה שאחרים יהיו מאושרים,
השקענו מעט מאוד בשיווק ובפרסום ,ובכל זאת ,ראינו שככל תרגל חמלה .אם אתה רוצה להיות
שחולף הזמן ,החלו להגיע אלינו עבודות וחוזים מבלי שחיפשנו
מאושר ,תרגל חמלה” הדלאי לאמה
או התאמצנו .אנשים פשוט התקשרו וביקשו להיפגש.
אז איך מתרגלים החלפת אני בזולתי בעסקים?
לסיכום
מתחילים בתצפית.
ניהול עסק קארמי משמעו להגיע לכל משא ומתן ,עסקה
או חוזה ,מתוך רצון אמיתי לייצג את הצד השני ,לראות את איך מנהל הפיתוח שלך שותה את הקפה? הסתכלי בדיוק
העולם דרך עיניו ,ולתת לו את מה שהוא צריך ,מבלי להתחרט (כוס זכוכית עם ידית ,שתי כפיות נס ,בלי סוכר ,ועם ספלאש של
על הנתינה .שיטה זו של החלפת אני בזולתי (או “ניהול ממוקד
זולת”) ,מביאה חמלה והתחשבות לעולם העסקי ,תוך יצירת חלב) ,שנני ו ִלמדי.
שפע לכולם .כדאי לנסות ,מקסימום תהיו אנשים טובים יותר.
וכמובן לא לשכוח להקדיש את ההצלחה לטובת הצלחתם של מתי יום הנישואים של המנכ”לית של החברה המתחרה?
בדוק באינטרנט ,שאל את העובדים שלה ,ורשום ביומן (שלא
אחרים.
תשכח לשלוח פרחים).
לפרטים נוספיםwww.karmicmanagement.co.il :
מה בדיוק חסר ללקוח שאני מעוניין לעשות מולו עסקה?
“המרכז הישראלי לניהול קארמי” שאלו שאלות מקדימות ועשו תחקיר טובִּ .בדקו בנוסף אם אתם
האדם/החברה שיוכלו לתת לו בדיוק את מה שהוא צריך במחיר
המתאים ביותר.
46קול הלב | נובמבר 2016