Page 27 - קול הלב 2 – כוחה של חמלה
P. 27
ורעשי ם ,שעלולים להפריע לנו “הדבר העיקרי שקובע אם מיישמ ים אותה בחייהם .עם
בהשגת ריכוז במדיטציה .כמו המעשה שעשינו הוא טוב או היישו ם ,הוא אומר ,יתחוללו
כן ,ח שוב להקפיד לא לשבת רע ,היא הכוונה שהייתה לנו בחיינו תמורות חיוביות שיעזרו
במדיט ציה כשאנחנו עייפים בעת ביצועו .למשל ,אני יכול לנו להיווכח שדבריו של הבודהה
ומנומ נמים ,שכן זה יפגע ביכולת לתת כסף לקבצן מתוך כוונה נכוני ם ורלוונטיים לכל סוג של
שלנו להתרכז באובייקט שבו להיטי ב עמו ,ואז המעשה
אנו א מורים להתמקד .לאחר שעשיתי הוא טוב .מנגד ,אני סבל ש יש בחיינו.
שהקפדנו ליישם את כל אלה נוכל יכול לעשות מעשה זה מתוך
יוהרה כלפיו ואז מעורב האימו ן הבסיסי על פי
להתחי ל במדיטציה. התפיס ה הבודהיסטית ,סיפר
במעשה גם רע". הנזיר ,הוא שמירה על מוסר.
והוא ממשיך ומפרט“ :בתחילת הוא כ ולל הימנעות מפגיעה
המדיט ציה ננסה לפתח ריכוז על בזולת בשלושה היבטים:
ידי ה תמקדות בנשימה .לאחר במעשי ם ,בדיבור ובמחשבה.
שהשגנ ו מעט ריכוז ,נעבור זאת מ תוך ההבנה ששלושת
למדיט ציה עצמה .מאחר שבחיי אלה יוצרים את מציאות החיים
היום יום התודעה שלנו מוסחת של כל אדם .הסיבה לכאב
ונודד ת אל העבר והעתיד ,הרי שאדם חווה בגופו היא פגיעה
שגם ב מדיטציה היא תנהג כך. שהוא עצמו פגע בזולת בעבר
כשזה יקרה ,עלינו להחזיר אותה (הוא זרע בתודעתו זרע מנטלי
של פג יעה ,שלאחר זמן מסוים
מבשיל והאדם חווה כאב בגופו,
א.ס . ).ולהיפך ,אם נפגין טוב
לב כל פי הזולת מציאות חיינו
תשתפר .
“הדבר העיקרי שקובע אם
המעשה שעשינו הוא טוב או
רע ,ה יא הכוונה שהייתה לנו
בעת ב יצועו .למשל ,אני יכול
לתת כ סף לקבצן מתוך כוונה
להיטי ב עמו ,ואז המעשה
שעשית י הוא טוב .מנגד ,אני
יכול לעשות מעשה זה מתוך
יוהרה כלפיו ואז מעורב במעשה
גם רע .
“לאור ך היום אנחנו מוצפים
בגירו יים רבים של החושים,
בהסחו ת דעת ובמחשבות
נודדו ת ללא הרף שגורמים
לנו ל היות לא מודעים להווה,
למחשב ותינו ,למילותינו
וולעי תים אף לא למעשינו.
אג’אהן סוקהיטו “חוסר המודעות הזה מביא
לכך ש רגשות שליליים כמו
בכל פעם אל אובייקט המדיטציה .אם נתמיד לתרגל ,המודעות כעס מושלים בנו ,במקום שאנו
שלנו תגבר ונוכל לאתר את דפוסי ההתנהגות השליליים נמשול בהם .אנחנו מגיבים
שמנהלים אותנו .לאור ההבנה שדפוסים אלה גורמים לנו לסבל, בצורה שלילית למציאות מתוך
נתחיל להחליף אותם בהדרגה בדפוסי התנהגות טובים יותר, התניו ת חברתיות וסביבתיות
שיביא ו יותר אושר לחיינו .האם אין זו הדרך המדהימה ביותר שמושר שות בנו באופן עמוק,
ואיננ ו שומרים על אתיקה
לחיות את חיינו”? מוסרי ת ביחסינו עם הזולת .החדשות הטובות הן שאפשר
להחזיר את המושכות לידינו ולהתחיל לשלוט ברגשות השליליים
27
שלנו” .
לדבר י אג'אהן סוקהיטו ,כדי להצליח במשימה זו עלינו
להתאמן ולפתח מדיטציה טובה“ .התנאים הבסיסיים להצלחת
האימו ן במדיטציה הוא מציאת מקום שקט ללא הסחות דעת