Page 34 - Voice Of Heart 1
P. 34

‫הורים וילדים‬

‫סיפור ילדים‬

‫הילדה שנשארה צעירה לנצח‬

‫לב‪ ,‬כשצעדו בדרך אליה‪ ,‬אם רואים את ענפי העצים‪.‬‬
‫דורג'ה ענה‪ ,‬שקרח מילא את הענפים‪ ,‬כך שבקושי‬
‫אפשר לראות אותם‪ .‬סבתא שאלה‪ ,‬האם למרות הקרח‬

‫אפשר להבחין בין ענף קטן לגדול בין רחב לצר‪ .‬דורג'הה‬
‫מאת ענת בן חיים‬

                                                      ‫יה זה יום חורפי‪ ,‬אך בוקר והשמש זרחה‪,‬‬
                                                      ‫האוויר היה צח‪ ,‬והשוק בכפר הקטן למרגלות‬
                                                      ‫הרי ההימלאיה התמלא באנשי הכפר‪ .‬ההורים‬
                                                      ‫עסקו במסחר והילדים ‪ -‬במשחק‪ .‬סבתא‬
‫של טאשי הגיעה לשוק במטרה לחזור לביתה עם כמה ענה שכן‪ ,‬אבל מה זה קשור לילדה‪ ,‬שהבטחת לספר‬
‫פירות‪ ,‬שנקטפו בהרים‪ .‬באחד השבילים היוצאים מן לנו עליה?‬
                                                      ‫השוק‪ ,‬שיחקה קבוצת ילדים‪ ,‬שניסו לבנות מגדל גבוה‬
‫סבתא חייכה ואמרה‪ ,‬שהעץ דומה לגוף האדם‪ .‬כמו‬            ‫מקוביות עץ‪ .‬אבל המגדל שנבנה על האדמה‪ ,‬לא היה‬
‫הענפים שמתחת לקרח‪ ,‬בתוך הגוף שוכן לו גוף נוסף‪ ,‬גוף‬
‫עדין ונסתר‪ ,‬שסביבו התפתח כל הגוף‪ ,‬שאנחנו רואים‪.‬‬                                       ‫יציב‪ ,‬ונפל שוב ושוב‪.‬‬

‫ג'מפה‪ ,‬שקיבלה את הקוביות במתנה מאביה‪ ,‬התעצבנה וכמו שכל עץ לא דומה לעץ שלידו‪ ,‬כך גם אנחנו בני‬
‫מאוד וישבה בצד‪ ,‬כשליבה הולם בחוזקה‪ .‬היא צעקה האדם לא ממש דומים מבחוץ אחד לשני‪.‬‬
                                                      ‫על הילדים שילכו ממנה‪ ,‬כי היא לא רוצה יותר לבנות‬
‫גיאצו אמר‪ ,‬שכל העצים דומים‪ ,‬בכך שיש לכל אחד מהם‬       ‫מגדלים‪ .‬אחד הילדים ניסה שוב לבנות‪ ,‬אך ג'מפה צעקה‬
‫גזע אחד ראשי ושאל‪ ,‬האם גם לנו יש גזע בגוף הפנימי?‬
                                                                                           ‫אפילו חזק יותר‪.‬‬
‫סבתא ענתה לו שכן‪ ,‬אך לא קוראים לו גזע אלא במקום‬
‫המילים גזעים וענפים בגוף אנו משתמשים ב"ערוצים"‪.‬‬       ‫ראו הילדים את סבתא של טאשי‪ ,‬רצו אליה‪ ,‬וביקשו‬
‫ויש ערוץ מרכזי אחד לכל אדם‪ .‬ערוץ יחיד ומיוחד שבו‬      ‫שתבוא לדבר על ליבה ג'מפה‪ ,‬שתיתן להם לנסות לבנות‬
                                                      ‫שוב את המגדל‪ .‬סבתא‪ ,‬ששמעה שג'מפה צועקת‬
               ‫שוכנת האפשרות ‪ -‬להיות צעיר לנצח‪.‬‬       ‫וראתה על פניה‪ ,‬שאיבדה את שלוותה‪ ,‬אמרה לילדים‪,‬‬

‫דורג'ה החכם אמר‪ ,‬שאם כך לכולנו יש ערוץ מרכזי‪ ,‬אז‬      ‫שקשה לה לראות את ג'מפה מזדקנת‪.‬‬
‫למה אנשים מזדקנים?‬
                                                      ‫אני מעדיפה לראות אותה צוחקת‪ ,‬אמרה‪.‬‬
‫במקום לענות הוציאה סבתא מתוך כיסיה שלושה ענפים‬
‫דקים‪ ,‬שקטפה כבר בבוקר‪ .‬הגוף שלנו נראה קצת שונה‬        ‫מזדקנת? צחק אחד הילדים‪ ,‬לא הבנת ‪ -‬צועקת!‬

‫סבתא חייכה את חיוכה האוהב‪ ,‬ואמרה שכעת זה לא אמרה‪ ,‬הערוץ המרכזי הוא יפהפה‪ ,‬אך עדין ושברירי‪.‬‬
‫הזמן הנכון לעזור לה‪ ,‬אך בערב‪ ,‬כשכולם יירגעו‪ ,‬תשמח סבתא החזיקה ביד אחת את אחד הענפים‪ ,‬ואמרה‬
‫לארח אותם‪ ,‬להגיש להם חלב חם ולספר להם על הילדה‪ ,‬שאותו נדמיין כערוץ המרכזי‪ ,‬ומשני צדדיו צירפה את‬
‫שנשארה צעירה לנצח‪ .‬הילדים התפזרו‪ ,‬כי ג'מפה לא הענפים הנוספים וסיפרה‪ ,‬שבמקביל לערוץ המרכזי‬
‫ישנם שני ערוצים צדדיים‪.‬‬                               ‫הסכימה יותר לשחק‪.‬‬

‫אבל עד שלא נלמד להמיס את שני הערוצים האלה אל‬          ‫בערב נפגשו וצעדו יחדיו לביתה של סבתא‪ .‬הבתים‬
           ‫תוך הערוץ המרכזי ‪ ,‬הם גורמים לנו להזדקן‪.‬‬   ‫בכפר היו עשויים מקש‪ .‬ובאמצע הבית בערה מדורה‬
                                ‫ְל ָמה? שאלה ג'מפה‪.‬‬   ‫חמימה‪ ,‬ועליה סיר קטן ובו חלב חם‪ ,‬שמילא את כל‬
                                                      ‫הסביבה ריח נעים‪ .‬הילדים נכנסו וישבו למרגלות כיסאה‬
‫ְל ָה ֵמס‪ ,‬ענתה סבתא ברכות‪ .‬כמו סוכר‪ ,‬שנעלם ונמס‪,‬‬
                          ‫כשהוא פוגש במים חמימים‪.‬‬                                               ‫של סבתא‪.‬‬
                                                      ‫דורג'ה קפץ ואמר‪ ,‬שכל היום לא הבין‪ ,‬איך זה שילדה‬
                        ‫למה ְל ָה ֵמס? התעקשה ג'מפה‪.‬‬  ‫יכולה להישאר צעירה לנצח‪ .‬הרי כולם מתבגרים‪ ,‬ובשקט‬
‫סבתא הניפה באוויר את שלושת הענפים‪ ,‬הערוץ‬
‫המרכזי ושני הערוצים שהיו במקביל אליו‪ ,‬והתחילה‬               ‫הוסיף‪ ,‬שככל שהם מתבגרים הם פחות מחייכים‪.‬‬
                                                      ‫סבתא אמרה‪ ,‬שהסיפור היום ארוך‪ ,‬לכן מזגה את החלב‬
             ‫ללפף את הענפים הצדדיים סביב המרכזי‪.‬‬      ‫החם‪ ,‬לכוסות הקטנות‪ ,‬עוד לפני שהתחילה לספר את‬
                                                      ‫הסיפור‪ .‬כששתו את החלב‪ ,‬שאלה אותם סבתא אם שמו‬

                                                                                              ‫‪34‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39