Page 36 - Voice Of Heart 1
P. 36

‫משולחן ההוצאה לאור‬

                    ‫בקריאה שנייה על הספר‪:‬‬

‫הרעיונות העיקריים של הבודהיזם‬

                                   ‫מאת‪ :‬ג'ה צונגקאפה‬
       ‫תרגום‪ :‬לאמה דבורה‪-‬הלה וקבוצת תלמידי קלאסיקה בודהיסטית בישראל‬

                                    ‫הוצאת לב הדהרמה‬
                                     ‫מאת אירית ורד‬

‫והיא מכוונת את עצמה לא פחות מאשר להגיע‬              ‫זו הפעם השלישית‪ ,‬שאני קוראת את "הרעיונות‬
‫למצב של "הארה"‪ ,‬מצב התודעה הגבוה ביותר‪,‬‬             ‫העיקריים של הבודהיזם"‪ .‬בכל פעם אני מגלה‬
‫מצב תודעה של בודהה‪" .‬שלוש דרכים עיקריות"‬            ‫דברים חדשים ותוהה איך אלה נסתרו מעיני‬
‫הוא פואמה בת ‪ 14‬בתים‪ ,‬המתארת בקצרה כיצד‬             ‫בקריאה קודמת‪ .‬אפשר אמנם לומר זאת על כל‬
                                                    ‫ספר‪ ,‬שקריאה בו אף פעם אינה דומה לקודמתה‪.‬‬
          ‫אפשר לממש שאיפה זו להשגת הארה‪.‬‬            ‫אבל במקרה הספציפי הזה אני יכולה לאבחן‬
‫השיר נכתב על ידי ענק הרוח הטיבטי‪ ,‬בן המאה‬
‫ה‪ ,14-‬ג'ה צונגקאפה‬                                                            ‫בבטחה‪ ,‬שההבדל בין‬
‫לובסנג דרקפה‪ .‬הוא‬                                                             ‫הקריאות השונות שלי‬
‫כתב אותו לתלמידו‬                                                              ‫את הספר הוא פונקציה‬
‫האהוב נגוואנג דרקפה‪,‬‬
‫שנשלח על ידו לרחבי‬                                                              ‫של התפתחות רוחנית‪.‬‬
‫טיבט להקים מנזרים‪ .‬לב‬                                                         ‫כל זאת נכתב כדי‬
‫התלמיד יוצא אל מורהו‪,‬‬                                                         ‫להסב את תשומת לבם‬
‫והוא שולח אליו מכתבים‪,‬‬                                                        ‫של הקוראים המגוונים‬
‫שבהם הוא נותן ביטוי‬                                                           ‫שייטלו לידיהם את הספר‪,‬‬
‫לגעגועיו‪ .‬ג'ה צונגקאפה‬                                                        ‫איש‪ ,‬אישה וציפיותיהם‬
‫מנסה לעודד את רוחו‬                                                            ‫הם‪ ,‬לכך שלעובדה‪ ,‬שהם‬
‫בשיר זה‪ ,‬שבו הוא פורש‬                                                         ‫באים מאסכולות שונות‬
                                                                              ‫ונמצאים בשלבים שונים‬
         ‫לפניו את הדרך‪.‬‬                                                       ‫בדרך‪ ,‬תהיה השפעה‬
‫הבודהיזם הגיע לטיבט‬                                                           ‫מכרעת על הקריאה‪.‬‬
‫‪ 400‬שנה לפני ימיו של‬                                                          ‫הבודהה עצמו נהג‬
‫ג'ה צונגקאפה‪ .‬הטיבטים‬                                                         ‫להתאים את הלימוד‬
‫היו עם פשוט של רועי‬                                                           ‫שנתן לקהל השומעים‪,‬‬
‫יאק‪ ,‬אם כי רוחני מאוד‪.‬‬                                                        ‫עד כי לעתים נוצר‬
‫מסיבה זו התפתח שם‬                                                             ‫הרושם כאילו הדברים‬
‫סגנון כתיבה תמציתי‬                                                            ‫שאמר‪ ,‬אינם מתיישבים‬
‫ופרקטי‪ ,‬שביקש להקל‬
‫על אותם רועים ולתאר‬                                                                           ‫זה עם זה‪.‬‬
‫בקצרה את השלבים‬                                                               ‫ההקדמה הזאת נועדה‬
‫המנטאליים הנחוצים‬                                                             ‫לסייע לך‪ ,‬הקורא‪ ,‬למקם‬
‫להתמרת התודעה כדי‬                                                             ‫את עצמך מול הטקסט‪.‬‬
‫להשיג תודעה של הארה‪.‬‬                                                          ‫הבודהיזם אמנם שואב‬
‫ג'ה צונגקאפה נודע כרב אמן בכתיבת מה שמכונה‬                                    ‫את רעיונותיו ממקור כוח‬
‫"לאם רים" – תקציר של "שלבי הדרך המדורגת‬             ‫אחד‪ ,‬הלא הוא הלורד בודהה‪ ,‬אבל משם הסתעף‬
                                                    ‫הסתעפויות רבות ומגוונות‪ ,‬כולן רלוונטיות וטובות‪.‬‬
                                           ‫להארה"‪.‬‬  ‫"שלוש דרכים עיקריות" משויך לקבוצת "דרך‬
‫צונגקאפה למעשה השיב לחיים את הבודהיזם‪,‬‬              ‫האמצע" של המהיינה‪" ,‬המרכבה הגדולה" (להבדיל‬
‫שהיה בדעיכה בטיבט‪ .‬הוא נחשב לפרשן הגדול‬             ‫מההיניינה‪" ,‬המרכבה הקטנה")‪ .‬מה שמייחד דרך‬
‫בהיסטוריה של הבודהיזם‪ ,‬וכתב כעשרת אלפים‬             ‫זו לעומת שאר האסכולות היא ההתכוונות שלה‪,‬‬

                                                                     ‫‪36‬‬
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40