Page 14 - קול הלב - כתב עת בנושא התפתחות אישית ומעורבות חברתית כדרך חיים
P. 14

‫עצומות של חומרי לימוד‪ ,‬דבר שדרש עבודה מאומצת‬              ‫אותו‪“ .‬הבוס שלי באותה תקופה אמר לי‪‘ ,‬את חושבת‬
‫של שנים‪ .‬את הנסיעות לארץ היא מימנה בעצמה‪ ,‬אף‬              ‫שזה כל כך חשוב‪ ,‬ושלא יסתדרו בלעדייך בפרוייקט?’‪.‬‬
‫שניצלה את ההזדמנות גם לבקר את אביה‪ .‬עם השנים‬              ‫באמת חשבתי ככה‪ .‬הייתי האמא הרעיונית של הפרוייקט‪,‬‬
‫גרעין תלמידיה הלך וגדל‪ ,‬והוקמו עשרות קבוצות‬
‫לימוד בכל רחבי הארץ‪ .‬הלימוד הועבר על ידי תלמידיה‬             ‫אני כתבתי את האלגוריתם‪ ,‬ובלעדי לא היה פרוייקט‪.‬‬
‫הוותיקים יותר של לאמה דבורה‪ ,‬שבעצמם נהפכו‬
‫למורים‪ .‬המעבר ללימוד הגבוה יותר היה למעשה בלתי‬            ‫“מחוץ לבניין היה תורן עם דגל‪ .‬הוא אמר לי ‘את רואה‬
‫נמנע‪ .‬התלמידים עצמם כבר סללו את הדרך להקמת‬                ‫פה את הדגל הזה? יום אחד יקרה משהו ליו”ר החברה‪,‬‬
                                                          ‫מנהל ‪ ,AT&T‬שהייתה אז עם מיליון עובדים – את יודעת‬
                                        ‫מרכז רוחני ערבה‪.‬‬  ‫מה יקרה אז? יורידו את הדגל לחצי תורן למשך כמה‬
                                                          ‫ימים ואז ימצאו מחליף‪ ,‬והכול ימשיך להתנהל כאילו לא‬
‫“התגבש חוג נפלא של תלמידים שלמדו את החומר‪,‬‬                ‫קרה דבר‪ .‬זה נכון לגביו וגם נכון לגבייך‪ .‬אל תקחי את‬
‫והיו מעוניינים בלימוד הגבוה‪ ,‬והגיע הזמן להקים מרכז‬        ‫זה כל כך ברצינות’‪ .‬את זה אמר הבוס שלי‪ .‬ואחר כך זה‬
‫לשם זה‪ .‬זה מרכז‪ ,‬שניתן בו הלימוד המתקדם לקבוצה‬            ‫באמת מה שקרה‪ .‬המנהל הכללי של ‪ AT&T‬קיבל התקף‬
‫גדולה ומדהימה של תלמידים‪ .‬לא נשמע כדבר הזה‬                ‫לב ומת‪ .‬הורידו את הדגל לחצי התורן למשך שבוע‪ .‬אחר‬
‫בעולם כולו‪ .‬ואז כמובן באה השאלה‪ :‬מה אנחנו עושים‬
‫עם כל העבודה הרוחנית הזאת שאנו מושקעים בה‪ ,‬איך‬                                              ‫כך הדברים חזרו לסדרם‪.‬‬

    ‫אנחנו נותנים לה ביטוי באופן שתברך גם אחרים‪”.‬‬          ‫“אז כבר קיבלתי את הפרספקטיבה הזאת של לא‬
                                                          ‫להיות כל כך אחוזה בדברים הארציים‪ ,‬ולא לחפש שם את‬
‫וכך נולד הרעיון של הקמת “אֶוָם”‪ ,‬מרכז רוחני‬               ‫המשמעות‪ ,‬כי אין שם משמעות שבאמת מספקת סיפוק‬
‫לשלום‪ ,‬שיהיה המשך טבעי ללימוד הגבוה במרכז‬                 ‫עמוק רוחני‪ .‬ראיתי מה הדהרמה עשתה לי מבחינת‬
‫רוחני ערבה‪ .‬רעיון זה הולך וקורם עור וגידים‪ ,‬ומועצה‬        ‫ההבנה וההתייחסות‪ ,‬וגם ראיתי מה זה עשה לתלמידים‬
‫אזורית הערבה התיכונה‪ ,‬שעם תושביה נוצר קשר קרוב‪,‬‬           ‫ששמעו ממני את הדהרמה‪ .‬זה בכלל לא באותו סדר גודל‬
‫נרתמה אף היא לחזונה של לאמה דבורה הלה והקצתה‬              ‫של משמעות‪ .‬ואז היה די קל לעזוב את אורח חיי הראשון‬
                                                          ‫ולהתחבר לשני‪ .‬היה די קל להחליט לעשות את זה‪ ,‬אך‬
                                    ‫שטח להקמת המרכז‪.‬‬
                                                                              ‫כמובן שפיזית זה לא היה כל כך קל”‪.‬‬
‫“אנחנו נמצאים באזור שיש בו עדיין מלחמות‬
‫ואלימות‪ ,‬בתים רבים איבדו בני משפחה או מכירים‬              ‫שנה אחר שנה‪ ,‬במשך שנים רבות‪ ,‬לאמה דבורה‪-‬‬
‫אנשים שאיבדו בני משפחה‪ .‬היתמות‪ ,‬השכול והאלמנות‬            ‫הלה ניצלה את החופשות שבין לימודיה שלה בארצות‬
‫נוכחים בכל כובד משקלם בחיים כאן‪ ,‬גם כלפי חוץ‪.‬‬             ‫הברית כדי לבוא לישראל ולהעביר את הלימוד היקר‬
‫אנשים רבים נושאים את הפצעים בגופם ובתוכם‪,‬‬                 ‫לקבוצת תלמידים שהתגבשה סביבה‪ ,‬והמתינה בצימאון‬
‫אנשים שנפגעו בפעילויות אבל לא רק‪ .‬הנפש של אנשים‪,‬‬          ‫לביקוריה‪ .‬הדבר היה כרוך בתרגום לעברית של כמויות‬

                                                                                          ‫‪ 14‬קול הלב | גליון ‪3‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19