Page 16 - Voice Of Heart 1
P. 16

‫באסלאם‪ ,‬ביהדות ובדתות אחרות קוראים‬             ‫קאדרי‪ ,‬הוא בנו וסגנו של השייח עבד א‪-‬סלאם‬
‫לעבודה זו "עבודת האל"‪ .‬והוא מתוודה‪,‬‬            ‫מנאסרה‪ ,‬ראש הזרם הקאדרי בארץ וראש‬
‫"בבודהיזם באמת אינני בקיא אז סליחה על‬          ‫המועצה הסופית הגבוהה‪ .‬השייח מנאסרה‬
‫זה‪ ,‬אולי יבוא יום ואני אלך ללמוד או אני אבוא‬   ‫הוא חוקר סופי‪ ,‬מומחה ללימודי אסלאם‬
                                               ‫ולדיאלוג בין‪-‬דתי‪ ,‬פועל כמגשר ואיש רוח וכן‬
        ‫ללאמה ללמוד‪ ,‬מי יודע‪ ...‬אינשאללה"‪.‬‬     ‫עוסק בכתיבה עיתונאית בספרות ובשירה‪.‬‬
‫בתהליך גילוי‪ ,‬שעובר המתרגל הרוחני‪ ,‬הוא‬         ‫הוא פועל לקידום יחסים בזירה הבינלאומית‬
‫מקבל את הגישה אל הידע דרך המורה שלו‪.‬‬           ‫ולבניית אמון בין מנהיגים ומחנכים דתיים‬
‫ומחדד השייח מנאסרה‪" :‬בתהליך המחשבה‬             ‫וקהילתיים‪ .‬החזון החינוכי שלו הוא לתרום‬
‫אני מקבל מלמעלה‪ ,‬דרך המאסטר שלי‪ ,‬דרך‬           ‫לחינוך‪ ,‬לשלום ולחמלה בקרב כל הקהילות‬
‫הלאמה שלי‪ ,‬דרך השייח שלי‪ .‬אני חושב‪,‬‬            ‫הדתיות‪ .‬הוא מאמין ופועל ליצירת שוויון‬
‫שעכשיו קיבלתי מחשבה‪ ,‬שעכשיו אני יודע‬
‫את העניין הזה יותר עמוק‪ ,‬ממה שידעתי אותו‬              ‫מגדרי‪ ,‬לחינוך‪ ,‬לסובלנות ולזכויות אדם‪.‬‬
‫קודם‪ :‬חשוב שתדעו לכם‪ ,‬שזה הגיע אליכם‬           ‫בביקורו במרכז רוחני ערבה לימד השייח‬
‫דרך הלאמה"‪ .‬לתגובות האוהדות‪ ,‬שקיבל‬             ‫מנאסרה שיעור על הרוח הסופית‪ ,‬משמעות‬
‫מקהל הנוכחים הוא הגיב‪" ,‬חשבתי שלא‬              ‫המסע הרוחני וכיצד תיקון נפש אכן יוביל‬

       ‫ידעתם‪ ,‬אבל אני רואה שאתם יודעים!"‬                                          ‫לתיקון עולם‪.‬‬
‫על פי השייח מנאסרה‪ ,‬המשנה הסּופית‬              ‫השייח מעיד על עצמו‪" :‬אני סופי‪ ,‬והסופיות‬
‫הציעה פרשנות לקוראן‪ ,‬שיצאה נגד הכלל‬            ‫היא אורח חיים רוחניים‪ .‬אני מוסלמי ובחרתי‬
‫האורתודוקסי‪ .‬הסּופיות מתייחסת למשמעותם‬         ‫תוספת לדת האסלאם את הסופיות‪ ,‬שהיא‬
‫העמוקה של הכתבים ולא למשמעותם‬                  ‫האלמנט‪ ,‬שמעדן את החיים‪ ,‬את תהליך‬

                              ‫המילולית גרידא‪.‬‬               ‫המחשבה הדתית שלי כמוסלמי"‪.‬‬
‫כדוגמה לפרשנות הנוגדת את זו האורתודוקסית‬       ‫"הסופיות"‪ ,‬לדבריו של מנאסרה‪" ,‬היא לאו‬
‫מביא השייח מנאסרה את המושג "ג'יהאד"‪.‬‬           ‫דווקא‪ ,‬שאהיה אדם סופי צנוע‪ ,‬שחי חיים‬
‫הסּופים מייחסים למושג משמעות רוחנית‬            ‫של פשטות‪ ,‬ואהיה אדם מיטיב עם אנשים‪,‬‬
‫עמוקה השונה בתכלית מהפרשנות לה זכה‬             ‫שזה חשוב מאוד בסופיות מתחילתה ועד‬
‫בקרב המוסלמים הרדיקליים‪ .‬הג'יהאד הגדול‪,‬‬        ‫היום‪ .‬הסופיות היא גם‪ ,‬בצורה מאוד פשוטה‬
‫על פי הסּופים‪ ,‬הוא המלחמה ביצר הרע‪ .‬לפי‬        ‫ועמוקה‪ ,‬תנועה‪ .‬זוהי התודעה הטוטאלית‪,‬‬
‫שייח מנאסרה‪" :‬ברגע שאנחנו מנצחים את‬            ‫שהיא תנועת המחשבה שלנו כלפי מעלה‪.‬‬
‫היצר הרע שלנו ישירות‪ ,‬נופלת חרבו של‬            ‫כלפי האלוהות‪ ,‬כלפי הקארמה‪ ,‬כל מה שאנו‬
‫האויב שלנו‪ .‬זאת אומרת‪ :‬אם אני מפיל את‬
‫החרב של האויב אז זה לא אויב‪ ,‬אז אין אויב"‪.‬‬                                       ‫מאמינים בו"‪.‬‬
                                               ‫בלימודו הדגיש השייח מנאסרה את חשיבותו‬
           ‫וכך‪ ,‬למשנתו‪ ,‬מביאים שלום לעולם‪.‬‬     ‫של המורה הרוחני בדרכו של האדם אל גילוי‬
‫השייח מנאסרה הוא ממקימי תנועת הסּופיות‬         ‫מהותו האמיתית‪ .‬לפי השייח‪ ,‬בתוך כל אחד‬
‫הישראלית‪ ,‬הכוללת חברים יהודים ומוסלמים‪.‬‬        ‫מאתנו קיים מאגר ידע גנוז‪ ,‬שהדרך אליו‬
‫לדבריו‪ ,‬כשאומרים שהסּופיות המוסלמית‬            ‫עוברת דרך המורה הרוחני שלנו ‪ -‬השייח‪,‬‬
‫דומה לזו היהודית‪ ,‬טועים רבים לחשוב‪ ,‬כי‬         ‫הלאמה‪ ,‬המאסטר‪ .‬הקשר עם המורה שלנו הוא‬
‫מתייחסים לקבלה ולחסידות‪ .‬אלא שבעבר‬             ‫זה‪ ,‬שיאפשר לנו להכיר את הפן הפנימי שלנו‪,‬‬
‫היתה תנועה גדולה של סּופיות יהודית‪,‬‬            ‫שרובנו איננו יכולים לראות‪ ,‬ולהגיע לאותו‬
 ‫שבראשה עמד רבי אברהם‪ ,‬בנו של הרמב"ם‪.‬‬
‫קירוב הלבבות בין העמים‪ ,‬הקרובים כל כך זה‬                                   ‫מאגר ידע אינסופי‪.‬‬
‫לזה מבחינה רוחנית‪ ,‬הוא מפעל חיים עבור‬          ‫מאגר הידע הזה‪ ,‬מלמד השייח מנאסרה‪,‬‬
‫השייח מנאסרה‪ .‬את הלימוד‪ ,‬שנתן במרכז‬            ‫נמצא בתוך הנפש האנושית‪ ,‬שהיתה קיימת‪,‬‬
‫הרוחני ערבה‪ ,‬פתח בסיפור‪ ,‬הממחיש חשיבות‬         ‫עוד לפני שהאדם הראשון קיבל את הגוף‪ ,‬ולכן‬
                                               ‫את הידע הזה עלינו לחפש בתוכנו דרך עבודה‪.‬‬

                                               ‫‪16‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21