Page 16 - Voice Of Heart 1
P. 16
באסלאם ,ביהדות ובדתות אחרות קוראים קאדרי ,הוא בנו וסגנו של השייח עבד א-סלאם
לעבודה זו "עבודת האל" .והוא מתוודה, מנאסרה ,ראש הזרם הקאדרי בארץ וראש
"בבודהיזם באמת אינני בקיא אז סליחה על המועצה הסופית הגבוהה .השייח מנאסרה
זה ,אולי יבוא יום ואני אלך ללמוד או אני אבוא הוא חוקר סופי ,מומחה ללימודי אסלאם
ולדיאלוג בין-דתי ,פועל כמגשר ואיש רוח וכן
ללאמה ללמוד ,מי יודע ...אינשאללה". עוסק בכתיבה עיתונאית בספרות ובשירה.
בתהליך גילוי ,שעובר המתרגל הרוחני ,הוא הוא פועל לקידום יחסים בזירה הבינלאומית
מקבל את הגישה אל הידע דרך המורה שלו. ולבניית אמון בין מנהיגים ומחנכים דתיים
ומחדד השייח מנאסרה" :בתהליך המחשבה וקהילתיים .החזון החינוכי שלו הוא לתרום
אני מקבל מלמעלה ,דרך המאסטר שלי ,דרך לחינוך ,לשלום ולחמלה בקרב כל הקהילות
הלאמה שלי ,דרך השייח שלי .אני חושב, הדתיות .הוא מאמין ופועל ליצירת שוויון
שעכשיו קיבלתי מחשבה ,שעכשיו אני יודע
את העניין הזה יותר עמוק ,ממה שידעתי אותו מגדרי ,לחינוך ,לסובלנות ולזכויות אדם.
קודם :חשוב שתדעו לכם ,שזה הגיע אליכם בביקורו במרכז רוחני ערבה לימד השייח
דרך הלאמה" .לתגובות האוהדות ,שקיבל מנאסרה שיעור על הרוח הסופית ,משמעות
מקהל הנוכחים הוא הגיב" ,חשבתי שלא המסע הרוחני וכיצד תיקון נפש אכן יוביל
ידעתם ,אבל אני רואה שאתם יודעים!" לתיקון עולם.
על פי השייח מנאסרה ,המשנה הסּופית השייח מעיד על עצמו" :אני סופי ,והסופיות
הציעה פרשנות לקוראן ,שיצאה נגד הכלל היא אורח חיים רוחניים .אני מוסלמי ובחרתי
האורתודוקסי .הסּופיות מתייחסת למשמעותם תוספת לדת האסלאם את הסופיות ,שהיא
העמוקה של הכתבים ולא למשמעותם האלמנט ,שמעדן את החיים ,את תהליך
המילולית גרידא. המחשבה הדתית שלי כמוסלמי".
כדוגמה לפרשנות הנוגדת את זו האורתודוקסית "הסופיות" ,לדבריו של מנאסרה" ,היא לאו
מביא השייח מנאסרה את המושג "ג'יהאד". דווקא ,שאהיה אדם סופי צנוע ,שחי חיים
הסּופים מייחסים למושג משמעות רוחנית של פשטות ,ואהיה אדם מיטיב עם אנשים,
עמוקה השונה בתכלית מהפרשנות לה זכה שזה חשוב מאוד בסופיות מתחילתה ועד
בקרב המוסלמים הרדיקליים .הג'יהאד הגדול, היום .הסופיות היא גם ,בצורה מאוד פשוטה
על פי הסּופים ,הוא המלחמה ביצר הרע .לפי ועמוקה ,תנועה .זוהי התודעה הטוטאלית,
שייח מנאסרה" :ברגע שאנחנו מנצחים את שהיא תנועת המחשבה שלנו כלפי מעלה.
היצר הרע שלנו ישירות ,נופלת חרבו של כלפי האלוהות ,כלפי הקארמה ,כל מה שאנו
האויב שלנו .זאת אומרת :אם אני מפיל את
החרב של האויב אז זה לא אויב ,אז אין אויב". מאמינים בו".
בלימודו הדגיש השייח מנאסרה את חשיבותו
וכך ,למשנתו ,מביאים שלום לעולם. של המורה הרוחני בדרכו של האדם אל גילוי
השייח מנאסרה הוא ממקימי תנועת הסּופיות מהותו האמיתית .לפי השייח ,בתוך כל אחד
הישראלית ,הכוללת חברים יהודים ומוסלמים. מאתנו קיים מאגר ידע גנוז ,שהדרך אליו
לדבריו ,כשאומרים שהסּופיות המוסלמית עוברת דרך המורה הרוחני שלנו -השייח,
דומה לזו היהודית ,טועים רבים לחשוב ,כי הלאמה ,המאסטר .הקשר עם המורה שלנו הוא
מתייחסים לקבלה ולחסידות .אלא שבעבר זה ,שיאפשר לנו להכיר את הפן הפנימי שלנו,
היתה תנועה גדולה של סּופיות יהודית, שרובנו איננו יכולים לראות ,ולהגיע לאותו
שבראשה עמד רבי אברהם ,בנו של הרמב"ם.
קירוב הלבבות בין העמים ,הקרובים כל כך זה מאגר ידע אינסופי.
לזה מבחינה רוחנית ,הוא מפעל חיים עבור מאגר הידע הזה ,מלמד השייח מנאסרה,
השייח מנאסרה .את הלימוד ,שנתן במרכז נמצא בתוך הנפש האנושית ,שהיתה קיימת,
הרוחני ערבה ,פתח בסיפור ,הממחיש חשיבות עוד לפני שהאדם הראשון קיבל את הגוף ,ולכן
את הידע הזה עלינו לחפש בתוכנו דרך עבודה.
16