Page 12 - Voice Of Heart 1
P. 12

‫הג'יהאד הוא המלחמה‬
                                              ‫ביצר הרע‬
‫מאת דנית דורון ונילי זומר‬

‫חוקר הסופיות איהאב בלחה והרקדנית הסופית אורה‪ ,‬השייח ר'סאן מנאסרה‬

‫והשייחה לילה ביקרו במרכז רוחני ערבה‪ .‬הלימוד שהעבירו הדגיש את הדמיון‬

‫המופלא‪ ,‬הקיים בין הדתות והמסורות הרוחניות‪ .‬הארבעה מאמינים‪ ,‬שרק‬

                               ‫דרך גשר רוחני אפשר יהיה להביא את השלום‬

‫מרכז רוחני ערבה אנו מפיחים חיים בבוקר שבת חורפית העבירה לנו אורה‪ ,‬לבושה‬
‫בחזונה של מורתנו לאמה דבורה‪ .‬חזון כולה לבן‪ ,‬סדנה מרתקת של מחול סופי‪.‬‬
‫זה כולל לימוד מעמיק‪ ,‬תרגול ויישום "חוויתי משהו מאוד חזק ועוצמתי‪ ,‬כשראיתי‬

‫של זרם הבודהיזם הטיבטי‪ ,‬ויצירת את אורה רוקדת את ריקוד הסחרור בסדנה‪.‬ב‬
‫שיתופי פעולה בין זרמים רוחניים אותנטיים זה היה עוצמתי יותר מכל ריקוד אחר"‪( ,‬נ‪.‬ז)‪.‬‬
‫שונים‪ .‬דרך אלו אנו מקווים לזרוע את הזרעים אורה הסבירה‪ ,‬כי המחול הסופי אינו ריקוד‬
‫הנחוצים לראות שלום באזורנו‪ .‬הבודהה לימד‪ ,‬אלא תפילה לאלוהים‪ .‬הריקוד הסופי נקרא גם‬
‫שעולם הרמוני שליו הוא תוצאה של עשייה "מחול הסחרור"‪ ,‬והוא נוסד בחצרו של המורה‬
‫רוחנית פנימית מחד‪ ,‬והתקרבות ומתן כבוד הסופי ג'לאל א‪-‬דין רומי‪.‬‬
‫לאלו‪ ,‬שלמראית עין נחשבים אויבנו ‪ -‬מאידך‪ .‬אני פוגשת את השניים במשרד שלהם בסמטה‬
‫בשנה הראשונה לפעילותנו במוע"ר התארחו צרה ומתעקלת ביפו מתחת לאחד הגנים‬
‫אצלנו כמה מורים‪ ,‬ביניהם הזוג איהאב ואורה שלהם‪ .‬המשרד רוחש פעילות והמולה‪ .‬אורה‬
‫בלחה‪ ,‬והשייח מנאסרה ואשתו‪ ,‬השייחה מניקה את חביב‪ ,‬מושיבה אותו על ברכיה‪ ,‬אחר‬
‫לילה‪ .‬שני הזוגות האלו באים מן הזרם הסופי כך משכיבה אותו פעם על הגב ופעם על הבטן‪.‬‬
‫הוא מנענע רעשן‪ ,‬ואני מתפללת שהרעש לא‬          ‫של האסלאם‪.‬‬
‫יפריע להקלטה‪ .‬תוך כדי הראיון איהאב מחלק‬
  ‫הנחיות למזכירות‪ ,‬למנהלת הגנים ולאחרים‪.‬‬      ‫אורה ואיהאב בלחה פועלים ליצירת דיאלוג‬
                                              ‫בין ערבים ויהודים‪ .‬אורה היא יהודייה ואיהאב‬
‫הוא ערבי‪ .‬הם הקימו ארבעה גני ילדים אני שואלת את אורה איך היא הגיעה לריקוד‬
‫אנטרופוסופיים דו לשוניים ביפו‪ .‬הם הורים הסופי‪" .‬אני ממש נקראתי לריקוד‪ .‬לא הכרתי‬
‫לשלושה‪ :‬נור‪ ,‬אניס וחביב התינוק‪ .‬איהאב הוא את המסורת הזו"‪ ,‬היא מספרת‪" .‬בגיל ‪25-‬‬
‫חוקר של התנועה הסופית ורותם את ערכיה‪ 26 ,‬היו לי חזיונות‪ .‬הרגשתי‪ ,‬שהריקוד הזה‬
‫שלום ואהבה‪ ,‬לגשר ולקרב בין לבבות‪ .‬אורה קורא לי‪ .‬ראיתי רקדנית מסתחררת‪ ,‬וחקרתי‬
‫היא רקדנית ומורה מוסמכת למחול‪ ,‬מנחה את הריקוד הזה‪ .‬למדתי במסדר המוולווי‬
‫האמריקאי אצל המורה שייחה חדיג'ה‪ .‬עוד‬          ‫סדנאות בנושא תנועה וריפוי‪.‬‬
‫קודם לכן‪ ,‬מורה שלי להבעה במחול כל הזמן‬
‫דחפה אותי להסתובב‪ .‬התחלתי לראות את‬            ‫איהאב מספר‪ ,‬כי גדל על שנאה וכעס כלפי‬
‫זה‪ .‬הלכתי אחרי התחושה‪ ,‬שאני רוצה לרקוד‬        ‫היהודים‪ ,‬אך זה השתנה‪ ,‬כשהחל ללמוד לעומק‬
‫את מחול הסחרור‪ .‬נסעתי לקוניה (בטורקיה)‬        ‫לימודי דת‪" .‬האסלאם דוגל בשלום‪ ,‬ובכך שערך‬
‫לפני כ‪ 15-‬שנה והבנתי שזה הכיוון‪ .‬עכשיו‬        ‫האדם הוא החשוב ביותר"‪ ,‬הוא אומר‪ .‬לדבריו‪,‬‬
‫ביקרנו שוב בקוניה‪ ,‬שם קבלנו הכשרה ללמד‬        ‫הוא בחר לחבר בין אנשים דרך דיאלוג‪ ,‬ובחירה‬
                                              ‫זו משתקפת גם בזוגיות שלו עם אורה‪" ,‬באנו‬
                            ‫את מחול הסחרור"‪.‬‬
                                                       ‫משתי תרבויות שונות וחיברנו אותן"‪.‬‬

                                              ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17