Page 23 - גיליון קול הלב 6
P. 23
יתרונם של שני הצדדים ,ולכבד אותם במידה שווה. תקוות הדור הצעיר
הצעירים הוא לתפיסתה ,השוני וחוסר ההסכמה הם
המקור לעוצמה ועלינו ללמוד לחיות את פאנל הצעירים הנחתה איילת
בכך שיש רוט ,מומחית לחינוך לשלום ,שעוסקת
להם חלומות אתם. בתוכניות לקידום השלום כבר למעלה
גדולים שלא מ 22-שנה .היא הביאה עמה לבמה
הוכתמו על ידי בדומה לשאר חבריה בפאנל ,עלמה לא רק את ניסיונה העשיר ,אלא גם
המציאות ,והם מאמינה כי השלום נמצא בידיים של כל פאנל נפלא של חבר’ה צעירים ומעוררי
מביאים אתם אחד מאתנו .הדרך שלה לתרגל שלום השראה שמילאו את הלב בתקווה,
לא רק אנרגיית היא להתבונן באתגרים שבסביבתה והשאירו את כולנו בתחושה שכן .זה
נעורים ,אלא ולהבין שיש מקום לנרטיבים שונים .עם
גם יצירתיות תפיסת עולם כזו אין זה מקרה שהיא אפשרי.
בחרה לעשות שירות לאומי בבית ספר
מחשבתית רוגוזין בתל אביב ,שבו לומדים ילדי כפי שציינה איילת ,יתרונם של
ומעט אכזבות הצעירים הוא בכך שיש להם חלומות
מהגרים רבים. גדולים שלא הוכתמו על ידי המציאות,
23 והם מביאים אתם לא רק אנרגיית
רות פרי ,שמתגוררת כיום בירושלים, נעורים ,אלא גם יצירתיות מחשבתית
עלתה לארץ לפני כמה שנים מבולגריה. ומעט אכזבות .הנה כמה מן הדברים
היה לה חשוב לגבש את העמדה שהחברה הצעירים ,בגילאי ,24-18בחרו
הפוליטית שלה על סמך חקירה והתנסות
אישית .לדבריה ,דווקא העובדה שהיא לחלוק אתנו:
לא גדלה בארץ הקנתה לה יתרון מסוים,
שכן לא היו לה דעות קדומות וגם לא מעלמה ספורטה מירושלים למדנו על
השתרשו בה הפחדים שמפעילים את מי הכוח העצום שיש לבית הספר בגיבוש
שגדל כאן .כך ,לדוגמה ,היא נסעה לבקר תפיסת השלום .עלמה היא בוגרת בית
ידיד פלסטיני ברמאללה ,ורק כשחזרה הספר הדו לשוני ,שבו לומדים באותה
הבינה מחברותיה הישראליות שעשתה כיתה יהודים ופלסטינים .לכל כיתה יש
מעשה שנחשב מסוכן .אלא שבחוויה שתי מחנכות ,יהודייה וערבייה ,הלימודים
שלה היא הרגישה לגמרי בטוחה .רות מתבצעים במקביל בשתי השפות ,ויש
הקימה יחד עם חבריה הפלסטינים התייחסות לתרבויות ולנרטיבים השונים.
קהילה של חברים המטיילים יחדיו .הם מסתבר שיש שמונה בתי ספר יסודיים
מכנים את עצמם Holy Local Alliens כאלו בארץ ,תיכון אחד ,וכ 26-גני ילדים.
ומתכננים להפוך לעמותה .רות הדגישה
את החברות העמוקה שנוצרה בין חברי המסגרת שבה התחנכה ,שהתייחסה
הקהילה ואת העובדה שהם סומכים ליהודים ולפלסטינים כאל שווים,
זה על זה .העוצמה החברתית הזו היא מאפשרת לה לראות את השלום
כמציאות לגמרי אפשרית .לדבריה,
לדבריה הפתרון. שום דבר בעולם לא ישכנע אותה שיש
אנשים ששווים יותר ואחרים ששווים
אחד השותפים לקהילה הוא מוחמד פחות .לכל אחד מהצדדים יש סבל
ראזק שמתגורר ברמאללה .מוחמד וצרכים שדורשים הקשבה ,ואם הלבבות
הוא בעלים של חברת תיירות מקומית, פתוחים אפשר להסכים על דברים רבים.
וכך נולד הרעיון לארגן טיולים משותפים
של ישראלים ופלסטינים .לדבריו ,שם אלא שמעניין היה לשמוע כי היא
העמותה נולד מן הרצון להשתחרר אינה שואפת בהכרח להסכמות ,אלא
מכל הזהויות שמפרידות בין האנשים מבקשת להנכיח דווקא את השונות
ומרחיקות ביניהם .הם רואים את עצמם ואת הייחודיות .לדבריה ,בית הספר
מעין חייזרים שמתבוננים על המצב לימד אותה להכיר את הנרטיבים של