Page 20 - גיליון קול הלב 6
P. 20

‫כינוס השלום‬

     ‫כינוס השלום‬

‫ו‪Hlaksam Namdak-‬‬

                                                            ‫מאת רזיה ידין‬

‫ומתחשב יותר‪ ,‬עד שאחווה‬                                          ‫המושג הטיבטי ‪ Hlaksam Namdak‬פירושו אחריות אישית‬
‫בהדרגה את עצמי בעולם‬                                            ‫יוצאת דופן‪ ,‬שבה אדם לוקח על עצמו לפעול ללא לאות כדי‬
‫של שלום בתוכי ומחוצה‬                                            ‫להפסיק את הסבל של כל הברואים בעולמו ולתת להם אושר‬
‫לי‪ .‬כפי שאמר החכם ההודי‬                                         ‫בר קיימא‪ ,‬גם אם אף אחד לא יבוא לעזרתו‪ .‬קבלת האחריות‬
‫מאסטר פטנג'לי (בתרגום‬                                           ‫הזאת נובעת מתוך ההבנה שהנני האחראית הבלעדית לכל‬
‫של לאמה דבורה)‪" :‬והיה‬                                           ‫אדם ויצור בעולמי‪ ,‬מאחר שכל עולמי מושלך אך ורק מתוך‬
‫אם תהיה דרכך לעולם‬                                              ‫התודעה שלי‪ .‬האופן שבו הדברים מופיעים לפנינו טובים‪,‬‬
‫בזולת לא לפגוע‪ ,‬אזי‬                                             ‫רעים או ניטרליים‪ ,‬תלוי לחלוטין ברישומים הקארמיים שרשמנו‬
‫במקום שבו תימצא יחדל‬                                            ‫בתודעתנו במחשבה‪ ,‬בדיבור ובמעשים שלנו כלפי אחרים‪ ,‬או‬
                                                                ‫במילים אחרות – ביחס ובמידת הנדיבות שגילינו כלפי הזולת‪.‬‬
        ‫כל עימות וסכסוך"‪.‬‬

‫זוהי האחריות האישית שכל אחד מאתנו יכול לקבל על‬                  ‫צורת חשיבה כזו יכולה להצטייר כהבל הבלים‪ ,‬והתגובה‬
‫עצמו‪ ,‬וכך גם עשינו בכינוס השלום‪ .‬האווירה לאורך כל שלושת‬         ‫הראשונה עלולה להיות‪ :‬מה לי ולכל מה שקורה בעולם? לא‬
‫ימי הכינוס הייתה של רצון טוב‪ ,‬חברות ואכפתיות הדדית‬              ‫ייתכן שבגללי יש מלחמות‪ ,‬אסונות‪ ,‬מחלות‪ ,‬וכך הלאה‪ .‬אני‬
‫לסבל של האחר‪ ,‬לפחד שבו הוא מצוי תחת שנים של כיבוש או‬            ‫אדם טוב! אך אם לא ניכנס מיד למגננה‪ ,‬נגלה אולי שחשיבה‬
‫טרור‪ ,‬לייאוש‪ ,‬לתסכול ולצמא הנואש של כולנו לשלום ולחיים‬          ‫כזאת מייצרת עבורנו דרך חדשה להשגת חופש שמעולם לא‬
‫בהרמוניה ללא קשר למוצא או לדת‪ .‬אפשר היה לחוש היטב‬
‫את העייפות מהעוינות המתמשכת בין יהודים‪ ,‬ערבים ונוצרים‬                                                                  ‫היה לנו‪.‬‬
‫לאורך שנים רבות של לחימה ושנאה חסרות תוחלת‪ ,‬ולטעום‬
‫את טעמה המתוק של התקווה שבהבנה שכולנו יחד באותה‬                 ‫לאמה דבורה הלה לימדה אותנו כמה הגיוני לקבל אחריות‬
‫הסירה‪ ,‬גורלנו כרוך זה בזה לבלתי הפרד ולכן אפשרי שניצור‬          ‫מלאה‪ .‬אם אני אחראית לכל מה שקורה בעולמי‪ ,‬משמע‬
                                                                ‫שמעתה כבר אינני קורבן של נסיבות חיצוניות כאלה ואחרות‬
                                                  ‫בינינו שלום‪.‬‬  ‫שמסבות לי סבל ואומללות‪ .‬הסבל והאושר שלי אינם באים מן‬
                                                                ‫החוץ ללא קשר אלי‪ .‬הם באים מהרישומים בתודעתי בהתאמה‬
‫באנו לכינוס כדי להקשיב וכדי ללמוד דרכי פעולה חדשות‬
‫שיצליחו להפיח תקווה בתהליך השלום‪ ,‬ויצאנו כולנו בתחושה‬                                           ‫לאופן שבו התייחסתי לאחרים‪.‬‬
‫שהכינוס הזה היה הדבר הנכון‪ ,‬בזמן הנכון ובמקום המתאים‬
‫ביותר‪ .‬התקווה הרימה ראש‪ ,‬והדוברים השונים ביטאו זאת שוב‬          ‫משמע‪ ,‬שיש בידיי האפשרות לזרוע מעתה זרעי שלום‬
‫ושוב‪ .‬ד"ר ת'אבת אבו ראס מקלנסואה אמר‪" :‬יש לנו כעת‬               ‫בתודעתי באמצעות פעולות מיטיבות ומתחשבות בזולת‬
                                                                ‫במחשבה‪ ,‬בדיבור ובמעשים‪ ,‬ובה בעת להתחרט ולטהר את‬
                                  ‫תקווה שמכאן ייצא השלום"‪.‬‬      ‫אלו השליליים‪ ,‬וכך להתחיל לייצר שליטה בעולמי שיהיה טוב‬

                                                                ‫‪ 20‬קול הלב | גליון ‪6‬‬
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25