Page 28 - קול הלב - כתב עת בנושא התפתחות אישית ומעורבות חברתית כדרך חיים
P. 28
על תנים,
סרטים
והשקפה
נכונה
מאת איריס שילוני
הוא האשים את הישיבה ,האשים את הריצה והאשים את הבודהה מספר ,כי ראה פעם תן שהגיח מתוך היער .התן
השכיבה; הוא האשים את העץ ,את היער ואת המערה. נעמד במקומו ,ולאחר כמה שניות רץ חזרה לתוך היער,
למעשה ,הבעיה לא היתה באף לא אחד מן הדברים הללו. ואז שוב יצא החוצה .לאחר מכן הוא נכנס לתוך גזע עץ
חלול ,ושוב רץ החוצה .הוא רץ לתוך מערה ,רק כדי לשוב
הבעיה היתה בשחין ששכן בתוכו. ולצאת ממנה לאחר כמה רגעים .לרגע אחד הוא עמד,
“ארבע האמיתות הנאצלות” הוא הלימוד הראשון וברגע הבא רץ ,ואז נשכב ,ושוב קפץ ממקום רבצו.
שהעניק הבודהה לאחר שהגיע להארה ,והוא מכיל את
תמצית התפיסה הבודהיסטית אודות הסבל“ :יש סבל ,יש התן הזה היה חולה בשחין ,שאכל את עורו.
מקור לסבל ,יש סיום לסבל ויש דרך לסיום הסבל”. הוא סבל בעמידה והוא סבל בריצה ,הוא סבל בישיבה
וסבל בשכיבה .הוא סבל ביער ,וסבל גם בגזע העץ
ההשקפה הנכונה מבינה ,שאם ברצוננו להשתחרר ובמערה .הוא האשים את העמידה בחוסר הנחת שלו,
מסבל ,עלינו לאתר תחילה את סיבותיו .כל עוד נמשיך
2288קקווללההללבב||גגללייווןן44