Page 28 - קול הלב - כתב עת בנושא התפתחות אישית ומעורבות חברתית כדרך חיים
P. 28

‫על תנים‪,‬‬
  ‫סרטים‬

‫והשקפה‬
   ‫נכונה‬

                        ‫מאת איריס שילוני‬

‫הוא האשים את הישיבה‪ ,‬האשים את הריצה והאשים את‬           ‫הבודהה מספר‪ ,‬כי ראה פעם תן שהגיח מתוך היער‪ .‬התן‬
‫השכיבה; הוא האשים את העץ‪ ,‬את היער ואת המערה‪.‬‬            ‫נעמד במקומו‪ ,‬ולאחר כמה שניות רץ חזרה לתוך היער‪,‬‬
‫למעשה‪ ,‬הבעיה לא היתה באף לא אחד מן הדברים הללו‪.‬‬         ‫ואז שוב יצא החוצה‪ .‬לאחר מכן הוא נכנס לתוך גזע עץ‬
                                                        ‫חלול‪ ,‬ושוב רץ החוצה‪ .‬הוא רץ לתוך מערה‪ ,‬רק כדי לשוב‬
                          ‫הבעיה היתה בשחין ששכן בתוכו‪.‬‬  ‫ולצאת ממנה לאחר כמה רגעים‪ .‬לרגע אחד הוא עמד‪,‬‬

‫“ארבע האמיתות הנאצלות” הוא הלימוד הראשון‬                       ‫וברגע הבא רץ‪ ,‬ואז נשכב‪ ,‬ושוב קפץ ממקום רבצו‪.‬‬
‫שהעניק הבודהה לאחר שהגיע להארה‪ ,‬והוא מכיל את‬
‫תמצית התפיסה הבודהיסטית אודות הסבל‪“ :‬יש סבל‪ ,‬יש‬                       ‫התן הזה היה חולה בשחין‪ ,‬שאכל את עורו‪.‬‬

       ‫מקור לסבל‪ ,‬יש סיום לסבל ויש דרך לסיום הסבל”‪.‬‬     ‫הוא סבל בעמידה והוא סבל בריצה‪ ,‬הוא סבל בישיבה‬
                                                        ‫וסבל בשכיבה‪ .‬הוא סבל ביער‪ ,‬וסבל גם בגזע העץ‬
‫ההשקפה הנכונה מבינה‪ ,‬שאם ברצוננו להשתחרר‬                ‫ובמערה‪ .‬הוא האשים את העמידה בחוסר הנחת שלו‪,‬‬
‫מסבל‪ ,‬עלינו לאתר תחילה את סיבותיו‪ .‬כל עוד נמשיך‬

                                                        ‫‪ 2288‬קקווללההללבב||גגללייווןן‪44‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33