Page 35 - קול הלב - כתב עת בנושא התפתחות אישית ומעורבות חברתית כדרך חיים
P. 35
"נדהמתי לראות זה לא שמי הרשמי" ,היא מסבירה. זו כבר פעם שנייה שהנזירה
את הטיבטים, יש לו גם משמעות נוספת" ,ורד גיילסה הלה נעתרת להזמנתה של
לאמה דבורה הלה ופוקדת את מרכז
שגורשו מארצם מדבר". רוחני ערבה .נראה שהיא באה לכאן
רק 25שנים קודם לא רק כדי לחלוק עמנו את הניסיון
לכן ,והם שמחים, רצינו לשמוע בעיקר על הדרך הרב שבירשותה ,אלא גם לנסוך
שעשתה ועל האופן שבו התממשה בנו מאצילות רוחה ומרוחב לבה.
למרות כל מה התפנית בחייה .מתברר שהייתה זו ממש כך במלים אלו .אי אפשר היה
שאיבדו" דרך לא פשוטה ,רצופה בעלילות שלא להיכבש בקסמיה של האשה
משנה ,ועם זאת מכוונת כל הזמן הקטנה ,העדינה והנמרצת הזאת
"הלימוד על ריקות עם הפנים המוארים ,מפיקי חוכמה,
הוא זה ששינה למטרה אחת. טוב לב ושמחה .החיוך לא מש לרגע
מאוד את אופן מפניה ,דבריה נאמרים תמיד בשקט
החשיבה שלי, היא גדלה כיהודייה רפורמית ,אך רב .בסבלנות היא עונה לכל שאלה,
תמיד היתה לה משיכה ללימודים מסבירה שוב ושוב ,נעה ממקום
ההבנה העמוקה איזוטריים .את הדהרמה היא פגשה למקום כאילו מרחפת .עד מהרה
של הקיום התלוי, כבר בגיל .16עד אז התגוררה בעיר
הגדולה שיקגו ,ואז עברה לעיירה כולנו התאהבנו בה.
מהמודרה" קטנה ,פאלו אלטו ,משכנה של
אוניברסיטת Stanfordהידועה. הקשר בין לאמה דבורה הלה
35 היא קראה כמה ספרי זן והצטרפה לגיילסה הלה התחיל בלימוד שניתן
לתנועת הנוער של ה"אוניברסליזם בקיץ 1998בניו יורק .לאמה דבורה
האוניטריאני" ,תנועה דתית שאינה הלה סיפרה באחת ההזדמנויות,
חולקת אמונה דתית משותפת שכאשר הגיעה אז לשיעור הראשון
אלא חותרת לחקר תיאולוגי חופשי לא הכירה איש מבין התלמידים.
ואחראי אחר האמת ומשמעות גיילסה הלה היתה זו שפרשה עליה
החיים" .זה היה מהותי בהתפתחות מייד את חסותה ,ונתנה לה פרח
הרוחנית שלי" ,היא אומרת" ,חשבתי להגיש למורה .גיילסה הלה זוכרת
אפילו בגיל 20-19להפוך לכומר היטב את אותו קיץ" .למדנו יחד ,אני
בתנועה הזאת .כך שתמיד היה לי חושבת שהקשר בינינו נוצר במיוחד
עניין רוחני .רציתי להבין מדוע אני על רקע של שותפות מוצא ,בהיותנו
,Jew-Bu - Jewish Buddhists
כאן ,מהי משמעות היותי". משהו שאנו חולקות .אני חושבת
שזה קשור לכך שיש לנו רקע דומה,
היא גם התעניינה בלימודי קבלה, את מרגישה שזו מישהי שאיתה את
אך לא מצאה מי שילמד אותה.
באוניברסיטה של צפון קליפורניה חשה נינוחה".
היא למדה דתות השוואתיות ,ואז גם
פגשה תלמידים של הלאמה הטיבטי שתיהן למדו אחר כך ביחד אצל
הנודע ,לאמה זופה רינפוצ'ה ,שהפנו גשה מייקל רואץ' באוניברסיטה
אותה למרכז הרוחני ואג'רפאני .שם הבודהיסטית Diamond Mountain
באריזונה ,ואף יצאו יחד לריטריט
למדה כעשר שנים. הארוך של יותר משלוש שנים .גשה
מייקל רואץ' ולאמה דבורה הלה
ב 1979-היא נישאה לצלם היו תלמידיו של גשה קן רינפוצ'ה
עיתונות בריטי ,והם יצאו לטייל לובסאנג תרצ'ין ,שהיה מגדולי
ברחבי העולם .הם טיילו בהודו, המורים לבודהיזם טיבטי בדורנו,
הגיעו לדהרמסאלה ,והיא החליטה
להישאר שם וללמוד .הוא חזר וראש מנזר סרה מיי.
למערב" .חשבתי להפוך לנזירה.
הייתי אז בת .26נדהמתי לראות בתחילת הראיון הסתקרנו
את הטיבטים ,שגורשו מארצם רק ביחס לשמה המיוחד .גיילסה-
25שנים קודם לכן ,והם שמחים, הלה הסבירה שהמשמעות היא
למרות כל מה שאיבדו .היה בהם בודהיסטווה ,כלומר ,הילד של
משהו שמשך אותי ,השמחה הזו". בודהה" .זה השם שקיבלתי
מהלאמה שלי ,גשה מייקל הלה,
בסופו של דבר היא חברה לבעלה
בלונדון ,ונולד להם בן .כשבנם